Aanvraag Nederlands paspoort - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van NeBinC - WaarBenJij.nu Aanvraag Nederlands paspoort - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van NeBinC - WaarBenJij.nu

Aanvraag Nederlands paspoort

Door: NeBinC

Blijf op de hoogte en volg NeBinC

02 Mei 2011 | Cambodja, Phnom-Penh

Geachte NeBinC,
De afname van vingerafdrukken is verplicht en de vingerafdrukken worden geregistreerd op een chip in het paspoort zelf.
Het krante artikel waar u naar verwijst gaat over de opslag ervan, niet over de afname zelf en de oplsag op de chip in het paspoort.
Indien u de Nederlandse nationaliteit bezit kunt u een Nederlands paspoort aanvragen bij een ambassade en bij een aantal consulaten. Het overzicht vindt u hier:
Nederlanders die zijn uitgeschreven, kunnen sinds september 2009 ook een reisdocument aanvragen bij de gemeentes Den Haag (afdeling landelijke taken, stadsdeelkantoor centrum), Enschede, Maastricht en Echt-Susteren.
Aangezien de reisdocumenten bij de producent in Nederland vervaardigd worden geldt een levertijd van gemiddeld twee weken. Nederlanders in Cambodja kunnen het nieuwe paspoort bij de Britse ambassade in Phnom Penh afhalen.
Met vriendelijke groeten,

Sent: zaterdag 30 april 2011 12:32
To: BAN-CA; Rest,
Subject: Aanvraag NL paspoort
Geachte Jeannette Verkerk,
Het nieuws volgend betreffende het afnemen en bewaren van vingerafdrukken voor het Nederlands biometrisch paspoort (http://www.nrc.nl/nieuws/2011/04/27/kabinet-stopt-opslag-vingerafdrukken-biometrisch-paspoort/ ), vroeg ik mij het volgende af.
1. Tot de invoering van het biometrisch paspoort konden Nederlanders in Cambodja voor de aanvraag van een paspoort terecht op het consulaire spreekuur van de Nederlandse ambassade in Phnom Penh.
2. Met de invoering van het biometrisch paspoort werd dit afgeschaft, en waren Nederlanders in Cambodja gedwongen twee keer naar de Nederlandse ambassade in Bangkok te reizen: eerst voor de aanvraag van het paspoort en de vingerafdruk en later voor het afhalen van het nieuwe paspoort.
3. Nu de opslag van vingerafdrukken is stopgezet, neem ik aan dat de procedure zoals die was voor de invoering van een vingerafdruk in het paspoort in ere kan worden hersteld.
Graag hoor ik van u of bovenstaande een juiste conclusie is en wanneer u de paspoortaanvraag via het consulaire spreekuur weer mogelijk maakt. Indien u niet overweegt die mogelijkheid te heropenen, zou ik graag horen wat de redenen daarvoor zijn.
Met vriendelijke groet,
NeBinC

• 10 Mei 2011 - 04:11

Reint:

Ik wil graag iets plaatsen op deze site.
    Hoe kan ik dit doen?
    Groetjes