Steun voor Picosol initiatief - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van NeBinC - WaarBenJij.nu Steun voor Picosol initiatief - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van NeBinC - WaarBenJij.nu

Steun voor Picosol initiatief

Door: Romina

Blijf op de hoogte en volg NeBinC

12 Februari 2014 | Cambodja, Phnom-Penh

Beste vrienden en collagae in de wondere wereld van solar in Cambodia,

Vorige week heb ik Tra, al jaren werkzaam bij ons, gevraagd om fondsen te werven voor awareness raising activities. We hebben ervoor gekozen hiervoor crowdfunding te gebruiken, onder het mom “vele (kleine) bijdragen maken groots werk”.

Het is heel simpel: wij willen solar workshops en solar activiteiten organiseren. Een van de hits van het programma is de Tournesol©, een solar powered zonnebloem waarvan de bloem op de steel draait als je deze in de zon houdt. De kinderen zetten deze zelf in elkaar tijdens het solar practicum en mogen de bloem mee naar huis nemen. Om dit te kunnen bekostigen, hebben we fondsen nodig.

Tra heeft de crowd funding website al helemaal opgetuigd, het ziet er goed uit, maar onfortuinlijk genoeg zijn haar Cambodjaanse vrienden de rijksten niet, hebben ze veelal geen credit card, hebben Cambodjaanse bankrekeningen geen IBAN nummer (serieus!), mag je als Cambodjaan geen Pay pal account openen (echt!!), etc. Kortom: ze heeft toch ook een beetje hulp van over de grenzen nodig.

Vandaar dat ik de Nederlanders in Cambodja en omstreken om hulp vraag. Elke bijdrage is welkom, het mag financieel zijn, of publicitair door shares en likes op facebook, je kunt dit bericht doorsturen aan vrienden en familie, of posten op je eigen website, de website van de volleybalvereniging, voetbalclub, kerk, et cetera.

Dit is de link naar de crowdfunding website: http://www.gofundme.com/6p3z1c Je kunt daar kiezen voor financiele donaties (via credit card of paypal) of publicitaire steun. Ik heb zelf getest of het allemaal goed gaat, speciaal een paypal account geopend (gratis en eenvoudig): alles doet het. Een vriendin heeft de credit card optie geprobeerd: ook probleemloos. Ik hoop dat jullie dit initiatief willen steunen!

Zonnegroet! Romi

----------------------------------------